Monday, November 15, 2010

ruam yang macam NANAH..???@@!!!??



 nampak tak ruam yang macam nanah..???maybe dalam pix tak berapa clear sangat tapi memang horror la pada aku..yang paling teruk bahagian sebelah kiri kepala..kanan takde plak..dan kaki kiri 2 mata.kaki kanan 1 mata..risau juga tapi pakcik ku kata rilex..dan selepas makan ubat yang uncle ku bagi,ruam tu kua makin banyak tapi tak seteruk yang haritu(sebelum makan ubat) uncle aku cakap biarkan benda tu nak kua..bisa dalam badan..dan disebabkan ini rambut anak ku yang macho telah aku botakkan...uwaaaaa...time gunting tu kan aku jerit..HAHAHA....hensem boy nampak dicent je kali ni + + notty sket..apela mama ni cakap bukan-bukan..dan disebabkan ini juga aku terpaksa berbelanja kembali untuk skincare anakku..
 beli baby bath ni dapat free 1shampoo botol kecik dan 1 botol lotion..senang nak travel
woowieeeeeeeeee..........(aku mmg suka dpt free gift)


terkejut aku jumpa massage oil ni..memang susah nak jumpa dan aku tak penah jumpa kat mana2 guardian/ watson / mana2..tu aku terus ambik pasal sampai sekarang aku memang urut anak aku..syampoo plak ni je size paling besar aku jumpa..yamg 500ml(pump) tidak pernah ku nampak dimana2..

 protective facial cream----sememangnya berkesan dalam banyak-banyak cream..khas untuk muka baby je..time haikal kena ruam susu aku paki ni cepat hilang..kulit pun tak tegang/nampak macam botox..hehe
yang bogel tu anak aku buat..dah lama usianya..nak buang sayang....


kembali kepada sebamed...terpaksa...aku nak lawa kan..???haikal pun nak hensem jugak..nak kulit licin jugak..habis kulit anak aku..sedih aku tengok..dulu pakai time haikal baby tapi stop pasai mahal nak maintain..tapi apakan daya..duit boleh dicari..saat2 manis bersama anak..???tidak boleh diganti / dijual beli..
biarlah duit habis demi anak..esok2 dia besar kita tak dapat manja2 lagi..
so bye2 johnson baby..nampak gaya aku la kena habiskan barang-barang haikal sebelum ni..
                                                                   dan.....


disebabkan ini juga aku telah kembali membasuh baju haikal secara manual------iaitu basuh dengan tangan dan guna pencuci khas..time dia baby dulu aku buat tapi bila stat keja dulukan..main campak dalam mesin je..huhu..now aku kembali menjadi housewife...yeHAAAAAAAAAAAAAAAA.....seronok habiskan masa dirumah dengan anak..seperti yang ku katakan..pengalamaan bersama anak lebih penting dari pengalaman keja..so,bye2 juga kat keja...HAHAHA...dan laki ku poning kepala nak layan kerenah bini dia yang masuk air ini..ngeh..ngeh..

1 comment:

  1. assalam nk tnye...kple ank y bnnh tu nk ubt mcm mne...ank sy 8 bln kne...mmg sama sebiji mcm ank awak kne...dh pg spital bli ubt tp mcm tu jg...bnjol beso2 bernnh...

    ReplyDelete