Tuesday, November 9, 2010

macam mane ha..??!!!

buntu aku pikirin...next week haikal 2yo..haih..tapi belum berenggang dengan nenen lagi..susah hati aku macam mana nak putuskan susu??(waaa....sedihnya....rindu saat tu) and haikal tersangat la double minum susu..badan tak gemboL jugak..anakku..mama sayang kamu..cewah..kalau ikut bulan islam dah lepas dua tahun dah..tapi ikut calendar omputeh next week la gamaknya..
aku tanya maid kakak aku..boleh tak putus susu bila umur dia lebih 2tahun..dia cakap tak boleh..dalam islam sememangnya cakap sampai 2tahun..kalau lebih lain nanti.aku tanaya ape yang lain??dia cakap anak kakak dia menyusu anak samapi budak tu 3tahun.dan lani degil dan melawan.sampai mak sendiri pun dimaki..HURM...
tak mau la macam tu..tapi aku suke tengok die minum susu aku..18sx.nenen mama kawasan larangan..hanya haikal je selama 2tahun ni.. aku kena kuatkah..??usha punyalah banyak susu ape nak bagi anak aku minum tapi tak sampai hati tengok susu lain dia minum..teringat lagi aku sejak dia lahir..aku memang nekad bagi dia susu aku..sebab banyak kelebihannya..nape omputeh bagi anak dorg susu badan dan dorg export susu tepung ke negara kita..??cubalah fikir-fikirkan...seminggu yang pertama..YA ALLAH..hanya ALLAH je tau betapa sakitnya puting aku..berdarah..benjol dan sebagainya..haikal sedut kuat sangat dan anaka 1st kan..mane ade experience..sampai hubby cakap beli je lah susu tepung..aku cakap TAK NAK!!! dan haikal plak selang sejam nak menyusu dulu..aku nak banyakkan susu kan.aku sanggup minum lobak putih yang di'blend'.sayur jangan cakap lah..aku berpantang tapi bukan ikut orang tua2 zaman dulu yang hanya minum air segelas,tak boleh makan lauk berair,buah buah tak boleh makan dan sayur kurang..pasal sayur sejuk..aku makan je segala jenis sayur..janji sayur..buah pun..orang cakap nanti gemok lah.kembang perut la..ape la..nurse cek perut aku cakap ajaib..rahim awak kecut dengan cepatnye..maen tak kecut missy..anak saya menyusu non stop..hehe..lagi satu,punyalah aku takut anak aku lemas time menyusu..tersedak susu ke ape..dan sebagainya..ibu muda kan..selama 6bulan pertama aku menyusukan haikal secara duduk..memang tak berani menyusukan dia berbaring..takut aku tido tak sedar terhimpap ke ape..6 bulan pertama tu jugalah aku menyusu tersengguk2 kepala ni..mengantuk punya pasal kan..sampai bongkok mama sayang..tapi tak pe..mama puas..menyusu sambil duduk..syukur papa kadang-kadang urut bahu mama sementara mama menyusukan haikal sayang..cuma aku menyesal..time susu aku kering(dah disedut habis haikal) dia memang kuat sangat menyusu..aku marah-marah haikal..ape lah salah anak aku..teruk aku ni..aku seorang temperd dan belum dapat kawal dan kuasai kemarahan aku..cuma belum samapi tahap baling anak ku lagi k..sampai t***k aku tak sempat nak produce susu baru..selama setahun setengah jugak aku tak period..(now dah period macam biasa) dulu maximum haikal tak menyus 3jam..tido malam pun macam tu..selang 2 atau 3 jam pasti dia menguit nak susu..aku ni kadang2 macam superman..meloncat terus ke haikal bila dengar suara dia..kira jantung berdegup laju dan meamng tak bagus untuk kesihatan kita pasal berdesup terus kan.. dan aku pun memang dah tak keja pasal nak concrntret kat haikal..dia seamkin lasak..jadi aku sedih tengok orang lain jaga dia..duduk rumah lagi bagus---cuma aku tension tengok rumah kotor.kejap2 aku nak lap.kejap2 aku nak mop..haikal suka buat aku marah.. dan bila aku terkenangkan lagi berapa hari je dia nak 2tahun..takkan nak letak bawang putih kat nenen..aku tak nak haikal benci aku nanti.mesti dia fikir aku jahat kan tak bagi dia susu..uwaaaaaaaaaa..........jadi sementara beberapa hari ni lagi,aku akan bagi dia susu selama mana dia nak..walau pun susu aku kering @ puting aku sakit..(haikal ni pun dah besar..cuma dia ketagih kot) dah biasa bau badan aku..time menyusu sebelah minum tangan sebelah lagi dok menggentel--sampai merah dan pedih la..dulu bila haikal nak susu,aku berlakon sakit..dia paham..jadi tak nak.sekang aku buat ape pun die buat dek je..semakin besar sayang makin banyak ragam..huhu...
tolong la nak buat macam mana..ready ke aku dari segi mental dan fizikal nak putus susu dengan haikal..sedih woo rasanya..terasa diri ini tidak dapat melindungi dia lagi...sedihnya....
mama minta maaf sayang..haikal dah besar..tak boleh minum susu mama lagi saang..tak elok..tak de khasiat..haikal kena belajar berdikari sayang..esok nanti mama takde haikal kena kuat sayang..haikal jadi anak yang soleh ye.berjaya dunia akhirat..amin

No comments:

Post a Comment