Wednesday, April 21, 2010

progress

bukan progress gold ke ape yea..hehe..now anak mama dah semakin pandai..suka mama tengok sayang membesar dengan ceria dan sihat walafiat..biar bukan la orang berada tapi cukup la bersederhana(ye ke ni aku yang cakap) pandai anak mama..yeay!!
~bila nak sesuatu dia akan cakap nak..nak..nak..
~bila tak nak akan geleng kepala..nak minum sebut num..num..num..
~da pandai panggil mama(sukanya!!!!)
~cakap kuk kuk kuk sambil ketuk pintu(ntah cakap assalamualaikum kot..pandai2 je mama)
~tarik baju bila disuruh buka baju
~dah poo poo dia akan bagitahu ek..ek..
~nak makanan atau sesuatu dia akan bawa tupperware tersebut dan cakap tak..tak..tak..(mintak)
~suka sangat cakap no..no..no.. sambil jari pointer goyang2
~ambil kasut bila disuruh pakai kasut
~nak pee dia akan cakap shee shee (tapi sbb dah duduk dengan baby sitter so dah lama tak train tak dipakai CD)
~nak makan dia akan cakap nak mamam sambil pegang kerusi dia..
~suka sangat salam orang(mudah2an sampai bila2 ye sayang)
~sebut cat dengan fish..

apelagi ek??yang telintas ni aje..lagipun sume orang ade anak..kang aku cakap lebih2 orang nyampah plak kan..hihihi

tadi time mama tengah wat assigment dia sebok kacau..geram betul..nak makan walnut bread yang aku beli kat jusco..ok..tu tak kisah la..dah bagi dia buang sebab nak amik sendiri..geram sayang..!!!pastu korek2 roti tu..habislah rosak..bile aku bagi die amik plak.aku tengok keman banyak dia makan macam terkejut and risau sebab baru makan malam kan..rupe-rupenye roti tu dia buang berterabur atas lantai..die korek raisin je..geram tak?arghh...tapi tak pe la..anak punye pasal layankan aje..last2 aku bagi fevret snack kunyah2 die taraaa.... dried cranberries..banyak die makan..riso sakit perut sebab makan banyak..tapi bedal je..janji anak mama suke..

ok..bye...

No comments:

Post a Comment