Thursday, April 22, 2010

is it ok for me to feel sad or i shud happy????

he is 17month now..time flies..tanpa ku sedari..i feel so sad memandangkan hanya lagi beberapa bulan sahaja lagi dia akan meminum susu aku..uwa...sedihnye..miss that moment so much..selagi mama terdaya sayang,mama akan menyusukan haikal sampai haikal kenyang dan puas sayang..pegi keja around 9.30. dan for the whole day la anak mama ni tak minum susu.sebab apa?i'm not a bad mother ok..but i've tried..banyak botol dah aku pump,simpan dalam fridge.end up???buang..sayangkan tengok susu badan kita buang.tapi lagi sayang kalau formula milk terbuang..hehe..beli.. dia tak mau minum langsung kalau dari botol or cup or else..geram juga tapi memang he favor direct breasfeeding..but luckily dia makan banyak.he really enjoy eating..dinner tadi  cooked for him pasta ala2 chinese style..makan dengan sendirinya dan banyak..sampai yang terakhir pun dia makan sampai burp  and loya tapi naka makan.pelik?? aku balik rumah around 3.30 (ye laa..half day kinder teacher kan) .sometimes kalau emergency aku akan balik lambat coz teachers tak cukup.MC la..on leave la..aku just nak tolong sebab mana boleh selfish kan..the children are just like my children.tak boleh buat tak endah(wic is sometimes aku buat jugak..haha) nanti one day aku tak nak orang buat anak aku macam tu.wat comes around goes around.
  aku sampai2 je terus amik dia kat baby sitter and he would say nak nak nak means nak susu..buka je pintu rumah dia dah amik position atas sofa..i miss him so much..dah kosongkan breast mama dia,dia akan cakap dah means dah tak nak..then makan fevret snack die dried cranberries..30minutes later die ek..ek..macam2 anak mama nih..p cebok dia n rileks dengan dia depan tv jap..aku stat masak agak lambat tadi..normally he had his dinner arund 7.30 (time magrib la sebok nak makan) so dia dah makan kenyang2..around 8.15 da merengek nak susu..sekejap je spend time dengan my beloved son..and sampai sekarang he's still direct breastfeed..syukur papa dia understanding..aku penah cakap dulu.dah lama dah.u nak mana?'nikmat sekarang yang sementara or nikmat selamanya wic is our son drinks his mother milks?? hahaha..ayat kasi cucuk skit..of course mu hubby wanna the best for his son.sekarang dia tengah tido tido and tido..selalu tido malam selang 3-4 jam dia akan mintak susu.. i really miss the moment aku menyusu dia almost the time dulu..now he's getting bigger n the bigger he is the less he drink my milk..really SADDDDDDDD.....
anybody out there??is it normal aku macam ni or tak normal.?

tengah survey the best milk that suits him..

2 comments:

  1. Haikal dah besa...dah makan byk maknanya mmg dia akan kurang susu..tp tak pelah dia masih nak direct..mamamuhammad saya xbape tau susu ape kat ok..kalau Hakim saya bg promise..tp skang sy bg susu full cream dutch lady yg org dewasa pun blh minum sbb Hakim dah 4thn..

    ReplyDelete
  2. dah besa..makan pun mmg dah banyak tapi die still demand on BF..tak sampai hati rasanya nak putus susu dari dia.really miss the moment..now pun still missing the moment he always BF..

    ReplyDelete