Friday, August 10, 2012

sauna

lepas bersalin ni paham la ade lemak2 degil melekat kat badan..lagipun badan senang masuk angin la itu ini..nak dapatkan bentuk badan yang asal mmg tipula kate sauna boleh bantu..setiap orang berbeza2..ada yang turun berat badan tapi still nampak temban..ade yang kurus tapi tak sihat sepenuhnya..ada yang biase2 tapi sihat.lepas aku usha2 ade baca pasal sauna di rumah..terus hati ni terpaut..ye la,senang pun senang..tak payah kua rumah,parking..dgn anak keck lagi kan..and berbaloi la..nak pegi spa je dah bpe kan..busuk2 pun kate rm20..katela seminggu sekali/sebulan 2kali..dah brape ye tak?baik aku beli terus and bila2 boleh sauna..laki aku pun boleh bersauna jugak..so bersauna dirumah kira ok sangat la..baby nangis boleh terus dukung..dgn kain batik/berkemban kan..huhu..bukan ade orang nampak..aku rasa rugi tak beli sauna ni sebelum bersalin.tak terfikir/masuk dlm list..at least time awal2 pantang dapatla aku bersauna---->aku bertungku 3xsehari(pagi,ptg,mlm) sedap je rasa badan.nak tdo malam pun rase selesa je.berpeluh2 jgn cakap.habis basah baju jadi masam..mula2 ingat nk pinjam akak aku nye sauna.die sibuk sekarang n jarang pkai.tapi bila fikir2 mcm leceh je nak pinjam so aku decide beli je set sauna..aku tawakal je dgn dealer ni.ntah sauna die elok ke x..n mcm2 lagi..aku beli hari rabu.khamis tgh hari tu dah smpai.efisyen betul..seronok hokey!so,khamis dah stat bersauna..memang sedap gile rase badan!tapi tak boleh over nanti takut dehydrated plak.rase badan ni panas and selesa je.kalau tak aku ni tang punggung mesti sejuk je rasa..


dalam kotak..kerusi semua dia bagi..

comel je kan?! boleh bawak ke mane2.. boleh simpan lps guna.
tak payah nak siapkan bilik khas utk sauna..

ni la rupe sauna nya..anak aku ingt play tent die..
ni mama nye play tent ok syg...??
 actually kaler pink gelap tp snap pkai hp je..
tu yang mcm light pink!

No comments:

Post a Comment