Tuesday, August 21, 2012

he's having fever..

ok.start fever on 1st raya means sunday..day before we all pegi rumah aunty di bandar seri putra.berbuka puasa..on dat day ramai my cousin dtg n byk kids.ade birthday celebration,bacaan yasin among us.lastly raya celebration--->main mercun n bunga api.sape lagi toke if not my husband! haikal enjoy sgt2..the others baling mercun pop sebelah tgn.die baling sekli 2 tgn dah tu selambak terus.geleng kepala..teringat zaman kanak-kanak dulu.a happy moments..pagi raya dah perasan his eyes swollen mcm ada eyebeg..some more kua flu..aku buat andaian maybe kena angin sejuk mlm sabtu..we go to my mom house raya2 kejap(belum habis pantang) after dat plan wanna go to ikea..tapi punya lah jam n crowded..cancel! just pegi jusco dekat umah je..and aku pun cepat letih.jalan2,catat sejarah 1month x kua.huhu.ade sale n baju pun cantik2..ingt nak beli rocker utk baby tapi pemutusnye hubby beli kasut.hubby jarang beli kasut tapi sekali beli kite jeling je la.boleh dpt 10 psang kasut kite tau!kasut lelaki mahal ek..haikal mcm biasa main dekat playground..after dat hubby ajak mkn.die tnya nak sushi ke kenny rogers.aku ikut je sbb bkn nk mkn sgt...lg pun peut kenyang lagi..time mkn aku perasan haikal x beapa selera klu x 2 portion mac cheese die mkn..ni 1/2 pn x hbs..ayam coleslaw sume x berusik..dlm hati mg da kate die x berapa sihat..lps tu die ajak we all balik rumah..seyes mmg pelik.kitorg laki bini pandang sesama sendiri..biar betik die ajak balik.klu x naka ajak balik dah macam drama..balik rumah,lepak,kemas apa patut..aku tgk haikal mula melepek n diam.dtg dekat tgk panas..damn! cepat2 aku lap dgn kain n sapu minyak urut2..surut sikit demamnye.mlm nye aku tepek cool fever kt belakang.klu dahi jawabnye ke lantai la.dibuangnye!

 pagi isnin die dah tak demam lagi.yeay!!tapi namapak die ngayang kepala.macam pening2 tu..mkn ok la sikit dai tak makan langsung..ptg tu aku tgk die pegang cawan nak minum sambil gigil2.ok...nak mula demam balik..aku bagi die air masak banyak2 n urut2 cepat2..suhu badan x naik tapi die stil x fuly recovered..mlm tu kami keluar lagi..sbb actually die excited sgt nak pegi ikea..sunday tu kan plan g ikea.bila nak parking penuh cakap la kat die kite pegi esok k.ni bgn pagi je keep saying kite siap pegi ikea.aku xde mood kua sbenarnye..cuaca x berapa nak elok..smpai ke mlm die moody nak ikea.x expect plak die ingt smpai ke mlm.merajuk tak payah ckp.tido sambil duduk bersandar kt dinding.hubby da dukung angkat baringkan boleh die bangun semula n duduk at tempat yg tadi?last2 bawak je pegi jusco..luckily die ok.

  selasa..semangat makan harini.siap equest nakk makan ape..layankan je la..the whole day die happy n ok.tibe2 malam tadi bout 11pm suddenly die terbaring.30mins before elok je die gurau dgn aku n baby..sambil terbaring die merengek2.aku cek2 kaki n tgn ade bintik2 merah.owhhhh...aku expect denggi.hope not la.call hubby tgh driving range cepat2 die berdesup blik9dah mg patut balik pun dah malam..hihi) hubby terus bwak hospital..cek2 nurse cakap bukan denggi..syukur alhamdulillah.tapi die masukvoren.bullet kat anus ana aku?! selama 3thn 10month ni x lebih 5x bg ubat demam.this is the 1st time masuk bontot..aku minimisekan peggunaan ubat-ubatan.me prefer natural way..ni kebah tapi biasa lah few days ni dia buat perngai manja terlebih..llayankan sebab badan tak berapa sedap.nanti menangis/merengek effect kt die.nanti lambat baik.

semoga anak mama cepat baik ye sayang..

No comments:

Post a Comment