Thursday, August 2, 2012

berurut

kali ni berpantang di KL..tukang urut yang aku percaya selalu kat kampung arwah nenek..memang mak aku,kakak n makcik2 selalu urut kt kampung..aku ni sebelum bersalin survey sana survey sini tapi hapah dorg tak tahu..google punya google aku try la tukang urut yang ade dalam internet..tukang urut pertama aku test sebelum aku bersalin..nak tgk sedap ke tak and aku pun ade kriteria2 yang msti pas aku nye expectation..FAILED-mungkir janji,lambat dah tu x rase urut..mata melilau2 tgk brg dlm rmh..aku cukup tak gemar org mcm ni!dah tu tanya soalan diluar bidang die..tanya suami keja apa..slalu ke pegi ikea..bla bla bla..dah tu urut nye 1/2jam aje?! mmg bengang la aku..

punya banyak tukang urut aku call..2nd-50/50
nak kata pass tak juga..nak kata failed pun tak juga..die urut ala2 spa gittew..yang syoknye die guna tungku batu sungai..sebelum aku bersalin cakap nak buat itu nak buat ini..aku ni naik seronok dengar..ye la ade orang nak membela kita..kata nak buat air rebusan akar kayu..rebusan itu rebusan ini..nak masak itu ini..sekali takde..1st and 2nd urut die siap pkai bengkung..3rd n 4th urut aku ckp aku nak urut je,lain2 x payah sbb aku tungku n pkai bengkung sendiri..aku ingt harga kurang..ni dia kira sama..patutnya aku ade lagi 2 sesi dgn die tapi ingt tak panggil la..nak tau knapa?die x sengkak aku..aku ni da la aktif kesana kemari..baby kuning la..patutla aku rasa bahagian bawah aku ni nak jatuh je..perghhh...nak buang air kecik mmg seksa la jugak..kompius jap kencing yang kua ke hape..mane aku tak nangis2 n meroyan?HAHAHA..

last2 hubby bawak aku balik kampung arwah nenek..kami balik utk 3hari je..memang koboi habis..orang dalam hari..patut aku stay kt kampung lama tapi aku taknak..sayang tinggal rumah lama.lagipun next week hubby da stat keja..haikal sape nak handle? selama 3hari tu aku dapat urut 2x je..sbb sabtu tu kitorg smpai lambat 1jam,tukang urut ingt x jadi balik tu dia p urut orang lain..so,next day nye tukang urut dtg urut..perghhhh...mabeles x mabeles la...nasib aku da 14 hari time tu..klu x mau bentan*aku dah kena bentan da pun time kt kl* die urut style jawa..mmg sebijik mcm tukang urut 1st aku berurut dulu(aku sekolah lagi time tu..tapi die da meninggal kot skang..sbb time sekolah pun die dah tua gile) anak die mengurut jugak tapi aku lambat cakap,die da amik orang lain..nak tak nak makcik aku carikan tukang urt jawa yg aku ckp ni la.. die sengkak mmg terasa naik peranak aku..lepsa tu sedap jalan..berderap derap..mmg ringan badan..die mg pro aku ingt..byk benda die ckp betul..aku x cita pape pun..

next balik kampung aku nak urut dgn tukang urut lagi 1..makcik aku mmg rekemen gile2..(makcik aku ni dari hal petua ke ape mmg blh pakai) tapi tukang urut tu penuh manjang..nak kena booking awal2..ni dah balik KL,kakak sepupu ade rekemen sorg ni..tukang urut die dulu tapi ni adik dia..aku ingt nak try esok..



*al-kisah balik kampung sebab jumaat tu patutnye aku p berurut kat rumah sepupu di rawang..dah on dah dgn akak tu.before klua rumah aku call tanya..die kata on..dah otw aku call lagi tanya..die kata ok..5min lps tu call aku kata kawan die urut aku sbb die ade hal..aku tanya utk sabtu n ahad?die ckp kwn die urut jugak!mane aku x hangin?!suke2 tukar plan suke2 buat kepala..kot aku bentan lagi?x sanggup der aku bentan woi..gigil2 kot...nasib ade tungku..dpt la panaskan badan..naye je!

No comments:

Post a Comment