Saturday, April 2, 2011

darabif burgers...

khamis lalu hubby beli DARABIF BURGERS....die lepak2 dgn kawanhabis main golf dok kol aku tanya nak mkn burger x? aku tanya..burger?xnak la..kat rumah ade mkn..die ckp lagi...order la cptkedai nak tutup dah--->kono plak marah..aku nak save..ye la kat rumah da ade mkn buat apa membazir...aku mcm biasa kurang gemar daging..prefer ayam..lamb memang tidak la...1st time dgr burger lamb..tunggu punya tunggu dekat sejam baru balik(time ni tido rumah kakak aku) sampai2 je aku nmpk paper beg..wah...burger ni lain macam je...nmpk style..haikal sambut papa kat pintu.die mmg biasa bila mama/papa balik mesti belikan sesuatu takpun ade la something untuk die terjah..haikal....WOWW..WOWW...AKAN (makan) gelak aku..sekali tgk darabif..aku cakap eeeiiiiiiiii....ade plak jual.aku tanya g beli kt gerai ke restaurant aku ni x pnh dgr ade plak restaurant die.selalu nmpk yg frozen patties..haikal 1st sekali sambar burger.belagak besar makan sorg2.x mau kongsi dgn aku..GRRRRR.... n the taste was *thumbs up* the patties was thicknever seen burger mcm ni before.n juicy..hubby beli untuk aku n akak aku lean-->kurang lemak.. hubby nye MALAYSIAN MOO  MEAN!! (VS BERLEMAK) geli aku dgr malaysian moo..ape salahnye buat beef ke @nama yang cun sket...tapikan sedap tak rugi cuba..BTW aku suka complain tang food..my passion is all about food..dont like to eat but like to taste.klu sedap tu tak rugi membazir..of coz la sedap lagi buat patties sendiri..nak tebal mana pun dagingnya buat la..tapi blm ada meat mincer la--;next thing k yang) smpai adik aku datang keesokan harinya tanya sape mkn burger sbb ternmpk paper beg tu.aku ckp npe?smlm kitorg mkn..sedap.. X SANGKE PLAK DIE KECUR...MMG DARI SEBELUM KITORG MKN DIE DOK SEBUT nak makan darabif tapi taktau nak cari mana..nak p IOI da melencong jalan..cari2 punya cari just ade beberapa outlet je..tang ni yang susah.last2 cari tak jumpa aku amik save side beli yang patties nye.lamb n chicken..aku grill n the result for lamb superb!!! cuma chicken kurang sket sbb tak setebal aku mkn semlm..at least adik aku kurang teringin..aku mmg x smpai hati klu org dok teringin mkn sesuatu..kesian.delivery within bangsar sri hartamas,mont kiara...menciss!!!
 maxi chicken...
 maxi lamb
 maxi moo
 chicken
 malaysian moo....
 lamb glam...


other menu also..nugget n sosej n fish burgers...now wagyu burgers...limited time only..wagyu--->the best beef in the world..normally the price for wagyu beef touch hundred...expensive!!

i dont eat burgers(kecik2 dulu makan) makin tua makin byk x makan but this 1 must try..kurang lemak n the patties juicy..tak rasa la lemak2 @ urat..

No comments:

Post a Comment