Tuesday, March 29, 2011

kejadian yang takkan aku lupakan.....

aku selalu pegi jusco sebab dekat dengan rumah n tak tau nak buat ape..so banyak habiskan masa beli groceries,bawak anak aku main,jalan2 dan sebagainya..ade 1 hari tu (bulan mac) aku jalan2 macam biasa..n kebetulan hari malas yang amat sangat nak pakai lens..so ghedah je.lagi pun rabun aku dlm 200 200.kecik2 kan mata still nmpk keliling..main kat playground..sambil suap anak aku makan..haikal pun memang tau kona sana kona sini nak dtg kat aku.aku mmg duduk dekat dgn entrance sbb risau haikal ligat..da lepak lama kat jusco tu baru teringat nak call hubby ku..hehehe....tu pun nak ckp kejap je.ntah mcm mana boleh plak ckp lame dalam 10-15min sbb aku mmg x suka ckp lama2..sakit telinga..hbs je ckp hati aku da berdebar2..rasa x sedap hati..masuk dlm playground tgk2 haikal da x de..aku cari2 pusing2 lagi..aku da gelabah..dengan x pkai lens kan.limited je la penglihatan aku..aku da berkaca..tak penah dia buat macam ni tau..orang sekelliling buat tak tau.ok,aku tau ni masalah aku tapi at least bgtau la nmpk bdk baju merah lalu ke tidak ke ape..aku da nangis2... bgtau guard,g kat customer service..aku lari2 sana lari2 sini..smpai kt outdoor aku cari...pastu ade guard tanya 'awak ke yang hilang anak tu' aku pun jawab...'yea..toolong encik' sambil nangis..pastu guard tu cakap dah jumpa daa anak awak.die kat customer service..smpai2 aku terus peluk cium die...tak sanggup berpisah kejap inikan hilang..mau gugur jantung aku ni..sambil die sengih n makan PRINGLES.. tak penah aku bg die makan junk food sebegitu..rupenye die lari masuk dalam jusco sambil berkaki ayam n pilih section junk food.pandai plak pilih flavor cheese.amik botol jumbo plak.tepuk dahi aku.haish....aku meraung2 kat tengah alam tu..tak kire dah ape orang fikir/pandang2...aku nangis sampai batuk n nak muntah..nasib tak pengsan..klu pengsan?sape yg susah??lepas tu haikal pandang aku sambil ckp mama..no nges eh...(mama,no nangis eh) aku gelak tapi nagis lagi...waktu aku bersalin dulu aku nangis sebab sakit teramat sgt.ni aku nangis lagi sebab sakitnye hilang anak aku..otak ni da fikir bukan2..orang kidnap anak aku macam2 la.. nauzubillah..sesunguhnya ALLAH masih sayangkan aku dengan ketemukan aku dengan anak aku..dan dgn ini juga aku kena pertingkatkan keselamatan anak aku dan lebih ALERT!!! ( aku bawa k beg yang ada tali untuk haikal pakai..tapi sebab nak main aku buka la beg tu) benda nak jadikan..prepare for the worst pun tapi nak jadi,jadi jugak.....so ibu2 diluar sana sayangilah anak anda selagi hayat ade dan jaga lah mereka sebelum mereka jauh dari anda... kat sini aku pun careless!!so,seriau jugak nak merayau2 lagi kat jusco..pegi sorg2 idoklerrrr...g time husband ade @ g dgn kawan....

2 comments:

  1. Ya Allah,menakutkan betul..memang anak2 ni kita tak boleh terlepas pandangkan even sekejap je..

    ReplyDelete
  2. betul tu..suku saat pun jgn la terlepas pandang.boleh mengundang bahaya/bencana..syukur jumpa..klu tak??menangis air mata darah pun tak boleh ganti balik anak kita..

    ReplyDelete