Sunday, January 15, 2012

magic oil

my son not feeling v wel.i think about a year jugak tak demam,just running nose @batuk2..this time he realy sick sbb quiet n baring.i was so worried n sedih of coz.(bile berkicau kau marah2 die..da sakit baru kau tau.hehehe) i think jadi last saturday.i send him to babysit sbb ade paper.n kebetulan ramai plak bdak dat day(4kids arounh his age + 2 anak akak tu-primary) so the house mebi crowded.n actually dat house smell of cat.i do love cats but since preggy haikal x bpe cinta sgt sbb worried kt bulu2 cat tu de kuman/telur cacing..klu x dulu kucing kurap pun aku pegang..and i dont mind if the cat tu house cat.yg bebs dlm rumah n bersih.tp kucing ni mg kucing jln2 tido dekat luar(x mandi kot)but no choice..last place.my mom ttdi nun.my sis subang sane.haihhh....sape g?n more aku mls nk nyusahkn they all sbb anak aku jenis bising,suke bercakp n byk tanya.pling x tahan klu die jerit.NYARING! so akak tu just bg die mkn yg aku bekalkan.pagi tu mmg bangun awal sbb nk buat mee hoon singapore for him.die suke sgt mee hoon.mlm lagi aku da siang udang,potong carrot halus2,mee hoon pun da sip ceur.kire pgi tu senang la aku potong garlic n tumis aje..da siap aku goreng telur sebiji n bekalkn donut beli smlm kat jusco.

saturday night tu adik aku dtg dgn gf die..sbb on sunday we all p mkn buffet.(dah lame x blanja adik beradik) actually plan dgn kakak aku skali tp die last minit ade hal n anak die pun x sihat.so bawak adik akku lagi sorg ganti..(adik tiri)pagi tu anak aku bangun mmg aku tgk mata die x sihat.tapi aku ckp dlm hati"ah,kejap lagi baik la tu" time jalan ke hotel pun die jalan jenis yg berat badan tu.tau x cne/aku ni punya la hangin..sbb biase die lari aku yg mengah kejar.da smpai percaye x die x mkn ape pun?padahal aku amik sume fevret die(ermm.sume die suke.hehe) laici,aiskkrim,fish ball,spaghetti.udang.sume die xnk?aku mmg susah hati tapi kasi perut setel dulu.da ptg tu balik rumah.aku mandikan die pastu tidokan die(aku yg nak tido sbb kekenyangan) bgn tido tu die dah mula panas..adik aku pun sedih nak balik sbb anak aku bile org balik die nk ikut.mlm tu aku buka cartoon je sbb xnk bg die meragam.bile meragam die akan nangis.bile nangis,badan akan mula panas.dlm pukul 9 aku ajak die g kedai.sbb risau die x mkn ape.stok air kotak blm beli lg..beli ribena,milo n air laici..(bancuh la milo gempak cne skali pun.die suke dlm kotak jugak!!ribena pun.haih)tp ptg tu aku terpaksa keluarkan alat S.O.S--->sumi2/jelies.kt rmh mg aku simpan stok darurat eg:chocolate,gula atau benda2 yg mmg aku sorok.luckily die mkn sumi2 tu.pastu die poo poo.aku 1 je,bile anak x sihat aku hope sgt die poo poo n shhh shhh banyak2.dari situ sume benda kotor kua(betul ke teori aku?) tapi lepas tu die muntah plak.habis sofa.sob3x.. akuda standby in case jadi worst sng aku caloo g spital aje.tp aku 'jaga' die.mg x tido mlm la gamaknye.selang 10min aku jaga.sbb sambi tido boeh die muntah?kua air je.pastu tido.die x jaga pun.mulut meracau2.cakap"ade boy besar main2?"x scary ke weh?tunjuk kt syiling.sudut sne sudut sini..aku lap2 badan die dgn kain basah..pastu aku sapu minyak ajaib....minyak bawang..


bawang kecik n minyak masak
ramas2 bawang tu biar air die bercampur dgn minyak

i think this is the best medicine so far.sbb time aku demam aku akan buat then with allah will's aku alhamdulillah sihat.it was 1st made 4years ago.time aku pantang aku bentan..menggigil2 x tau nak kate la.arwah nenek aku yg suh mak aku buat.senang je kan?tp ikut la.mane yg xnk rumah lekit2,cadar bau bawang maybe prefer ubat.and haikal pun alhamdulillah sihat esoknya.die still mild fever tp berckp,berlari.n x muntah lagi..compared dgn smlm tu die mg melepek je wic is aku sgt x biasa bile rmh sunyi..so u all..mungkin boleh cuba petua ni..(selawat n banyak baca surah2 pendek)

No comments:

Post a Comment