Monday, August 30, 2010

sesudah dan sebelum

cabinet dalam bilik kecik


               sebelum          

selepas..

#main letak mana yang mampu..nanti baru nak kemas betul2..


~dapur ke nih?

 macam tempat kucing beranak..!!

oklah sket kan..ni macam rumah kucing pulak..ngehngeh....


wateva la kan..janji ada cabinet nak letak barang..
stetmen laki aku"puas hati..mane yang tak suka lg..??cakap..nak tambah cabinet
belah sana plak..(nada memerli sambil menunjuk tempat lain yang masih kosong)


sambil orang tu buat cabinet sambil tu aku dok kemas2 rumah..
laki aku rimas tengok aku buat keja..katanya buat 2 3 kali keja buat apa..
tak pe..pada aku janji bersih sket dari kotor terus..habuknya mak ai...jgn cakap la..
aku keja half day je pun sebab takut orang pasang salah..malas la nanti da kemas
dia datang balik nak betul itu ini..kotor lagi kotor lagi dan lagi..buat sekali arong sudah..
boleh naik gaduh la ikutkan..haha..orang mendrill aku menyapu..ntah bpe kali da aku sapu..
asal siap je aku tanya orang tu "da boleh masuk barang ke" haha..
tak tau sabar aku nih..k,siap pasang suma pukul 6:30 petang..
cuba bayangkan ape yang dapat aku masak dengan dapur yang berabuk and kecah ittew?
hubby ajak makan lua tapi malas la plak..aku bukan tala banyak2 pun..membazir je nnt.
so,plan g bazaar ramadhan~1st time utk tahun ni aku g bazaar coz selalu nya aku
mmg masak..tadaaa...~home cooked for my son~
so da g bazaar tu tade hape yang aku nak makan..tekak tym tu tengok suma benda tak
tertelan2 air liur pun..g pun aku buka makan kuih-muih je..minum air 1gelen..
dah habis g bazaar ramadhan yang kecik tu,balik rumah..aku plak jalan kaki kat area rumah
cari kuih2 yang aku nak makan..tym tu da pukul 7 da..beli kuih pun RM2 je..balik~
sampai-sampai je rumah anak aku menangis je..aku tanya kenapa dia nangis??
la...kena marah plak..hahaha..apebende la..x profesional langsung..
rupanya tym hubby dokong haikal,dia nak turun,hubby terlepas dia tapi sempat
capai tangan kanan..-----berderapppppp...hubby cual gila..yang anak aku nangis je..
bayangkan kalau anak aku demam ke jatuh dia tak nangis..all of sudden nangis mendodoi..
pastu tangan kanan dia kaku je..tak gerak..aku usik badan dia,dia nangis je..
aku tak nangis plak..steady je..kalu aku hangin laki aku hangin= puting beliung..
so baik aku diam fikirkan jalan terbaik..sambil layan anak aku makan..aku tak bagi laki aku handle sebab
lelaki kan agak kasar..pada dia da habis lembut..saku kata tunggu lagi setengah jam..
kalau macam tu jugak tangan dia,kita bawak g spital..aku siap packing baju suma..
mandi koboi..gerak--
sampai2 je doc tanya kenapa itu ini..
godek2 tangan anak aku..meraung mau pekak telinga ai..
tapi aku peluk kuat2..kebetulan ada pin kat hujung tudung so,aku anduh tangan dia
kat tudung yang aku pakai--dapat bayangkan tak??
doc senyum sambil cakap--seorang ibu yang kreatif
mestilah..anak aku babe..gilo ke hape..kalau boleh teransfer kesakitan tu aku da buat da..
after 30 min..anak aku boleh plak buang sampah guna tangan kanan dia..miracle..
syukur alhamdulillah..mayb tym doc pusing2 tangan anak aku tu,tulang dia da terletak balik..-theory sendiri
doc x buat ape pun coz nak x-ray untuk age anak aku tak nampak sebab tulang masih banyak.
tak macam adults tulang memang nampak satu..so,the best way tuam dengan ais..
doc said if berterusan tangan dia tak gerak la..ni aku tengok ok je..aku pun chaloo..
sampai rumah anak aku dah memulakan semula kerja2 kontrak dia..-tolong mama kemas rumah-


No comments:

Post a Comment