Sunday, August 22, 2010

pertama kali berbuka dengan--------

hubby outstation..so kira ni first time kami berbuka sam..anak aku pun baru pulih dari askit.termasuk aku..hari tu aku demam 41'c..gile panas..badan terketaq2 bawak keta sorg2 p spital..dpt mc 2 hari..ikutkan doc nak admit aku tapi aku tak nak..sape nak jaga anak aku?sape nak bagi dia nenen..arghh....sedih.my son is my everything.
eventhough aku marah2 dia but still he's my diamond..jumaat aku keja balik..boleh aje kalau on leave tapi keja je la kan..next week app doc lagi.
so,menu jumaat ittew--masak ikan paprik--pedas punya
                                  telur dadar
                                   karipap yang aku buat on the spot terus goreng..
                                   cucur sayur
                                   keropok lekor
                           
lauk sempoi aje
balik keja terus buat inti-kentang and sardine

biar inti sejuk.aku potong sayur dulu
carrot and cauliflower untuk paprik nye

siap satu karipap yang belum di 'klim'

karipap panas siap..

aku memang takde keja snap pix time masak..kahkahkah

ade sebab entry kali ni..
cerita nya begini..anak aku sakit ni tak berapa nak makan.puas lah aku ikhtiar tapi dia makan jugak just tak sehebat sbelum ni.aku risau tengok dia susut..jadi agaknya papa dia balik dis week,dia excited makan bersama keluarga-aku memang mengamalkan family meal..must complete breakfast,lunch,dinner or supper or teatime..means,klu meal time tu mesti complete makanan nya esp vegie..hehe..dats y my son very 'punctual' time makan.hari tu depan papa dia,sia nak plak makan nasi putih.dah tu nasi kosong..dan2 je..dengan aku tak hengen die..die makan cucur sayur la..ikan goreng la..telur dadar his fevret la..lepas tuh kan dia memang dah makan banyak sangat..aku risau plak takut sakit perut nanti..tapi tak pe..die tengah nak makan kan..satu lagi habit anak aku nih..bila dah kenyang,sambil makan tu suka berdiri kat kerusi makan dia..tau dia buat ape?tengok muka dia kat cermin besar tu sambil tengok kunyahan mulut,senyuman and sengih2..lawak betul.
okeh,die da buat macam tu,suddenly muke neran..aku dah panik pasal memang aku 'bogelkan pampers'dia pakai seluar aje..hubby dah sudah makan..aku ni tengah mengonyeh2..plup..plup..ada dua ketoi ngko..anak mama..anak.mama..syabas..


semata2 nak tengok cermin

dahtu berak plak die..dua ketul sekali..tak nak la masukkan pixs tu..tak selera orang nengok..

No comments:

Post a Comment