Sunday, December 13, 2009

sukenyeeee.....

last week g melaka lagi..dis time tido sana plak tapi semalam je..tido kat lake garden resort..(actly tak la resort mane pun) sebab management baru take over tempat tu so kira baru la kan..banyak la ketidakpuasan hatinya tapi sebab kawan abang ipar dah booked kan takkan kita tak nak plak kan..kena jaga nama baik jugak..hukhuk.. mula2 pegi wedding kat mane ntah tempat tu.. sampai2 je simpang suma penuh..jam..ade satu keta ni kembara nak naik bukit satu keta lagi nak turun..keta nak turun tu kuang ajo betul main nyondol2 plak..nak tak nak kembara tu kena undur..undur punya undur zzzoooossss tayar belakang kiri masok longkang..takut patah je exzober..kesian pak cik tu..da tua sangat..sedih aku tengok..teringat arwak atok aku yang meninggal 14tahun dolu..aku nak tolong tak termampu..ye la kitorang sume pompuan..yang laki2 nye tinggal kat rumah..huhu..dengan anak keciknye dengan baju kurung nye dengan heels nye lagi..buat terjongkang je karang (selfish betul)..moga ade la orang tolong pak cik tu..
sambung balik cite, mak aiii nak cari tempatnye kemain jauhnye..bepeluh ketiak ni..buat penat je make-up..dah la hari panas bedengkang plak tuh tak macam selalu dimana hujan tak henti2.. sampai2 rumah pengantin dah pukul 2.apelagi perut pun dah nyanyi lagu dondang sayang..nasib food die mabeless..nasi panas2..ayam goreng rempah goreng panas2..lauk suma ok la..kira grand la wedding nye..anak aku da berpeluh bagai..aku rimasssss... lepas jumpa pengantin cepat2 cabut.. checked in hotel..rehat2 tukar baju.. siap ke taman buaya..dekat je taman buaya ni..ok,tiket taman buaya RM5. masuk2 je show baru je habis tak sempat tengok..hurm..rugi je bayar..ni yang aku nak condem taman nih..bengang betul..walaupun RM5 tapi aku rasa tak berbaloi sebabnye dah la buaya sikit lepas tu tak macm taman..pelik betul..aku datang taman buaya 12thun lepas pun 10xganda lagi lebih cntik berbanding sekarang..memang tak de ape.minta maa flah kalau marah dengan statement aku nih..dengan frustnye keluar dari taman buaya tuh..

TAMAN BUAYA MELAKA

PEMANDANGAN DARI RIVER CRUISE

lepas tuh ronda town plak..naik river cruise..dari tempat parking punyalah jauh nak ke tempat nih..tapi dah alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan..odw tuh ade tempat makan yang menarik hati aku (dutch cafe ke ape ntah) nanti nak datang dengan hubby plak.tempat yang sempoi n blues..menghadap sungai  lagi..river cruise tu harga tiket RM10 45minit..yang ni memang puas hati sangat2..berbaloi2..macam ni la baru boleh tarik tourist untuk datang mesia nih..view sangat cantik esp waktu malam..anak aku excited gile tengok air sungai dengan lampu yang pelbagai..tapikan sebab penat berjalan so 45minit tu lamenye..aku menguap bnyak kali.sesiapa yang sukakan ketenangan boleh la g river cruise ni.habis tu ingat nak makan cendol yang sedara aku kata heaven sangat tapi tak de rezeki agaknya..kodai da tutup.ade ke cendol jual malam2..?? anak aku tibe2 but hal merengek2.yang aku plak boleh jalan beg dia tinggal dalam keta.nak patah balik ke keta memang jauh la..penat..nak makan food kat kedai2 yang ada kebersihan tak dijamin untuk baby2 la.kita orang dewasa ape pun boleh sumbat..nak bubur MCD pun jauh..nak tak nak jalan kaki..sampai2 aku bagi makan bun sikit n biskut..sambil dia leka makan aku bancuh tepung beras (yang aku buat sendiri..hoho..basuh+sangai+blend) dan campur dengan serbuk ikan bilis yang aku buat sendiri jugak..habis die makan padahal tak sedap mana pun tapi lapa agaknya..kesian anak aku nih..anak dah kenyang tibe masa mak2 plak makan..mak aku nak sangat makan kat indoori..memang fav die makan kat situ..makanan padang..gado2 die memang superb just too spicy for me..aku tak tahan pedas since bersalin (ade kaitan ke?) nasi goreng indoori nye RM8.50?? tak de ape pun isinye just ade petai..hurm..peilk..harga tak diterima pakai betul tapi makan je la..lauk2 kat situ aku tak makan pasal sure dari pagi..perut aku pun sensitif makan lauk2 lama nih..huhu ngade2 betul..aku order bubur ayam untuk anak aku sebab aku rasa dia macam tak cukup makan tadi(berperasaan aku ni) carrot jus RM5..mak aku beriya2 nak makan urat lembu..aku da pening tengok tu sume..ade kaki kambing lagi..kalau hubby ade boleh die join mak aku tapi opppsss..sori i tak makan ittew suma kayh..mak aku makan sorang2 urat lembu tuh semangkuk..RM25 kot..makan la bu janji happy..akak aku pun da loya semacam die lagi la..tak makan pelik2 ni..die hanya makan kair n lauk2 melayu lain..petai belacan tu suma memang die tak makan.tapi next time aku nak bawak hubby makan urat n kaki kambing tu..memang besar betul kakinye..uweekksss..
balik hotel tido..ZZzzZZzzZZzz
pagi tu breakfastnye uiiiii...teruknye....tak macam hotel..tapi tak pe la..dah tu je rezeki kan..makan sajalah.. lepas tu siap2 g taman rama2..best taman rama2..tiket hanya RM6..sangat berbaloi..tempat bersih  cantik  menarik..sesuai bawa anak2 or baby sebab environment yang bersih n udara segar..banyak pokok2 n bunga2 yang cantik pemandangan..taman rama2 tu plak dah macam mini zoo..suma binatang ade..alligators la ular la..ular aku rase lebih 40jenis..ishh...memang bagus taman rama2 nih..round2 dekat3jam..anak aku last2 tetido kat bahu..penat sangat agaknya.banyak belajar benda baru..yang best tu siap makan kerenggaaa!!!! geram betul..n nak pegang ular..euwww..balik ingat nak singgah dataran pahlawan nak beli heels yang aku mimpi tuh tapi takde kesempatan n takde rejeki agaknya..sob..sob..sob..

NI JE RAMA2 YANG DAPAT AMIK PIC
lain2 terlalu taksub b'jln smpai malas nak keluakan cam
P/S; butterfly park's melaka sangat puas hati..

No comments:

Post a Comment