Monday, December 21, 2009

duit..

banyak nya nak pakai duit..hurm lagi2 nak pindah rumah.renovate sana sini,beli itu ini..adoi..kesian pun ade kat hubby..apekan daya yang..i tak dapat membantu..nanti i da kaye i belanja u plak okeh..?huhu.. haritu singgah jap rumah.still renovate lagi n messy tapi gedik nak jengah.ala..rumah apatment je.tak kesah la janji ade rumah.bilik muhammad mama nak kaler blue turqoise,dapur pun kaler terang..90% la renovate rumahnya..huhu..memang tak saba.hubby pun da pening kepala..ye la aku naklangsir la iu la..tu pun da banyak cut cost okey..jimat dulu..da ada duit nanti baru tukar yang elok2 punya..harap2 sebelum new year ni dapat la pindah rumah nya..

yang best nya rumah ni depan jusco..uhuk3x..bersiap sedia la nanti sayang..yuhoo....haritu sementara tunggu hubby bincang dengan tokey,aku jalan2 kat jusco..not bad kedai2 yang ade..nyummy..tapi yang aku kepingin nak makan tak de kat situ.agak frust la..aunty anne's..siapa2 yang banyak duit tu,silalah buka aunty anne's kat jusco tu ok..sure untung sebab aku akan beli hari2..

minggu lepas ada jusco day di mid valley..aku beli electrical items dekat situ je..dapat la beli fridge,washing machine n tv..hubby nak jugak slim tv.aku ikut je.bukan aku yang bayo pun tapi tumpang tengok skali..huhu..cantik kaler putih..memang before tu cakap dalam hati tv nak putih la sebab featured wall da kaler coklat gelap..nak contrast kena la amik yang cerah..sukenye..yang best tu dapat banyak voucher..hehe..boleh shopping lepas nih(jimat sebab tak payah kua duit)

haritu pegi ikea tapi jalan jam yang amat so matikan hasrat padahal da sampai depan ikea tapi ajak hubby pegi tempat lain.kereta suma macam semut.banyak sangat..on the safe side baik keluar.habis duit tol n minyak..sorry sayang.memang dah list nak beli apa tapi aku takut anak aku lapa la,hubby tunggu lama baik tak payah pegi sebab aku pilih barang lama dahtu cepat rambang mata.sedar tak sedar nanti masa berlalu.tapi barang yang aku nak tu sale haritu.hari lain sale lain plak.hurm..melepas la aku..

@rumah hubby yang dekat seremban double story dia ingat nak jual.tpi aku tak bagi sayang la.boleh jadikan aset ye tak.bia susah2 dulu bersenag2 kemudian..now sewa kat orang.tu pun aku geram sangat bayar sewa tak on time.asyik delay je.kadang2 sampai 2 3 bulan baru bayar.orang pun nak pakai duit.tolongla bayar tepat pada masanya.kalau sekali tak pe lagi..ni dah berkali2..tu la manusia..ikut hutler aku,aku halau je tapi nanti income tak masuk plak..dah beban plak.haih..

No comments:

Post a Comment