Sunday, December 27, 2009

apa pendapat anda..???

bagaimana kalau si isteri bekerja?? apakah suami sepatutnya tanggung 100% perihal rumah tangga atau sebaliknya..?? atau kita sebagai isteri perlu membantu suami meringankan beban..kadangkala si suami apabila isteri mula bekerja lantas kemudahan yang disediakan ditarik secara perlahan2 (secara kasarnya dipotong elaun.) contohnya bil handphone tidak lagi dibayarkan..(sebagai contoh yang paling mudah) hurm..apa yang perlu kita para isteri lakukan atau sememangnya sendiri pakai sendiri mau bayar la..ada fenin la ana.. rumah suami yang bayar tapi disewakan kepada orang lain (duduk dirumah ibuku kerana rumah kosong) kereta pun suami.. lain2 apa sangat.. tapi aku telah terbiasa kini mau pindah rumah apartment yang bakal aku beli..jadi siapa yang perlu bayar?? soalan ape yang aku tanya ni..? aku akan mula bekerja january depan.. jadi bermula la thrill hidup yang baru dimana aku akan berpisah dengan jantung hatiku setiap hari..waaaa tak penah bepisah lebih sejam pun tau.. macam mana ni sayang..mama tak sanggup tapi mama kena move forward.takkan nak duduk rumah dan ibarat katak dibawah tempurung @ burung dalam sangkar emas ? bermadah pulak mama.. pada masa yang sama boleh dapat extra..hehe.. buntu
sambung balik .. nak bayar rumah lagi , maintainence , api air, astro, barang pasar , barang rumah, barang dapur..arghhhh...banyak jugak nak kena bayar ye rupanya..actually pindah ni sebab dekat sangat2 dengan tempat kerja kalau ikutkan duduk je rumah sebelum ni dimana aku duduk rumah dengan anak tapi sampai bila kan? i need something for myself.. lepas ni nak kena bayar baby sitter lagi..takutnya tapi nak amik maid lagi aku takut coz kakak aku yang ke-6 baru la lekat.. maid nenek aku plak lari la sakit sendi la macam2 hal.. aku pun naik takut dan sekarang ni bukan senang nak pakai maid.aku pun tak suka sangat ada maid ni sebab lagi puas hati buat sendiri padahal aku tak la bagus mana pun.sampai form 1 memang ada maid tapi ibuku memang mendidik kami untuk buat tugasan rumah.(waktu tu menyampah betul tapi kini aku syukur sebab ada kebaikan yang aku tak nampak dulu..tq ibu..)
aku sedih gembira takut semua ada..manusia ni bila semakin banyak duit semakin banyak masalah datang.. bila tak de duit pun masalah datang..macam mana ni?? tak gheti bersyukur betul..hehe..tadi ada terkuchil sedikit dengan cinta aku..hurm.salah ke aku..?mungkin laser kot..hukhuk..tapi kena clear awal2 supaya tak la salah faham nanti..ke sume nak kena 50-50? cadangan..?

No comments:

Post a Comment