Tuesday, May 22, 2012

kenapa aku clumsy/ rushing??

ok..now everything 80% confirm..so aku berani post..
kan early this year aku ckp hubby dpt post kt kl kan?yes..mmg rezeki..
tapi nama je office di kl..keje outstation manjang..kejap kursus sana kejap kursus sini..sampai aku pk duduk jauh lagi better sbb weekend dah tentu ade rumah..huhu..ni kesian pun ade hubby mcm stress nak sesuai kan diri cara kerja and environment kerja yang baru..sama sekali berbeza dgn kerja die sebelum ni..

so disebabkan ini juga,aku decide nak berpantang di rumah sendiri..actually mula2 nak pantang kat kampung arwah nenek tapi ade yang cakap jgn nnti menyusahkan orang so,susah senang baik berpantang dirumah sendiri.

hubby susah hati memikirkan nak tinggalkan aku sendiri..die suh aku cari orang yang boleh jaga aku and macam biasa aku did some research and jumpa la pasal CL and other package..

1 - CL - RM900/week
(live in CL) klu amik yg daily rm1200/rm1300(cost for transportation)
3x urut
7x tungku lulur and etc
masak lauk pantang
tolong2 kemas itu ini
kira tip top la org yg rekemen kt aku

(tapi yg probnya kena booking awal and deposit 60%) kita plan je kan..mane tau kot cancel @ tkr plan last minit,kira burn deposit..

2 - ade lg 1 package(utk ibu berpantang)

RM599 for 5days
5x urut
hari2 tungku bengkung lulur suma
siap minum air jamu yang dibuat sendiri/air rebusan
baby pn die setel
tapi aku blm decide yg ni bpe lak cost transporttaion die charge

3- tukang urut

urut,lulur,bengkung.pilis,sauna and etc die kira RM70/day
tapi klu amik direct 14hari die kurang lagi(ni yg suka)
aku pening kepala nak amik mana..

and ni baru dapat berita latest..
hubby ke thailand early jun for 2weeks +  he be back end jun..
so by july da kena standby
da kena siapkan lauk2 pantang,stok2 makanan anak aku..
alhamdulillah aku da selesaikan tang basuh baju and lain2
baby cot je pasang nnt sbb awal sgt kang berhabuk plak kan..

and if hubby past 2nd test di ambassy, maka, dgn ini hubby akan pergi states for 1year..
mula2 hubby ckp before aku bersalin kena pergi tapi baru dapat tahu end of july kalau jadinye..
kira sempat la hubby tgk baby,azankan baby and sebagainya..klu x next year la hubby tengok baby(time tu baby nak 1y da)
dengan ini,aku serba sedikit rasa lega..wuuuuuuu...

klu hubby ada time aku bersalin,aku ingt amik yg no 3 je kot..insya'allah sumanya berjalan dgn lancar spt yg aku aturkan..(mudah2an dipermudahkan)

aku bukan pantang beriya2 tapi sbb pengalaman bersalin anak 1st dulu aku bentan,so takut2 pn ada..heee..lagi la dulu ada org lain jaga aku skali..this time mmg sdn bhd la..

nasib skang nurse dtg rmh buat cek up ibu n baby..kurang2 membantu jugak aku rasa..

No comments:

Post a Comment