Saturday, October 1, 2011

wat a sad day.....

today i lost my purse...

part 1

went out to my sis ofice sbb temankn die ade kerja sket..then actually ptt balik rumah..and i was sooooooooo nak pegi the sale.n my brother bawak..heavy rain ok....all the way..i ask them to stay in the car while i go n check out the place..yes,,PENUH!!!need to q n wait..then my brother dtg to me ckp jom balik..tapi aku nk sgt masuk n tengok barang2 yang super crazy sale tu!then pujuk hati--->hurm maybe bukan rezeki aku nak ngabiskan duit kat cni..aku berkobar2 ok?? pkai rain coat!! siap ade org ckp waaaa 'tgk die....siap ade rain cot tau!' aku gelak dlm hati je..my brother mmg ade simpan rain cot sbb incase emergency ke ape kn..aku x malu pun pkai..janji x basah..kikiki...

part 2 
plan pegi tesco plak sbb nk beli lamb..tonite buat bbq..saje kumpul2 adik beradik n jemput aunty n uncle dtg.. aku bawak handbeg besar but inside oso ade handbeg kecik..lately aku suke pkai beg kecik sbb senang..tak rimas n tak sakit bahu..anak aku dlm trolley..dah pilih2 barang sume tiba la nak q nak bayar..akak aku nak carib arang jap.sementara aku tunggu dia aku gatal pegi tgk SPENTOT anak aku (GEDIK SEBENARNYA SBB MCM CUTE)  n haikal  pun mcm nak putus pampers dah..tgh tgk2 spende kan,ptt la haikal mcm menangis/jerit..aku ckp sabar la nak..mama tgh tgk ni kejap..dah sudah tu aku chow n tgk2 beg kecik tu x de..aku ingt anak aku peluk ke ape..cari2 lagi x de.aku da gigil.patut la tunggu akak aku call,x dgr..rupenye da hilang..!! HILANG!! HILANG!!!(sori..ni luahan perasaan sedikit..aku sedih sebenarnya) aku gigil nangis sume ade.aku ingt haikal baling sbb die nk aiskrim before tu aku x nak beli sbb da mkn benda manis byk..xnk layankn sgt kerenah..aku da terpekik terlolong panggil akak aku..akak aku call still ringing..pusing sana pusing sini..akak aku terus call maybank n CC terus blok suma.. DAN YANG PALING AKU SEDIH.... selalu aku x bawa cash sbb suka beli barang guna debit card..hari ni gatal rm500 DLM TGN..(OK,MAYBE PADA UOLS X BYK MANA DUIT TU) but for me its still money..bukan free.. as aku pun wish turun dari langit..inikan duit kena songlap?x sdey ke? 500 gone dalam sekelip mata..n anak aku selalu bila aku marah/nangis die akan ckp "mama....no mayah2..no nangeh.." tapi tadi die diam je.x ckp sepatah words pun?plan mcm2..nak belanja kakak aku groceries la..(barang punya la dah byk amik.) tapi mmg allah x izinkn..dan mmg plan nk beli brg utk anak aku n anak buah..tapi sume tu x kesampaian..
yang paling aku sedih sbb dalam tu ID aku n anak aku,kad kawen..handfon aku pn sapu.sedih sgt2 sbb dlm tu byk sgt pic n video haikal..klu jual pn mmg x kaye la kaw dgn handfon tu.aku x pkai hp canggih2..ni sume  paling berharga sbb bkn sng nak turun naik buat report itu ini..(lagi 3weeks nak pegi medan..)hurm..no tu pun kena buat balik..dugaan..mula2 aku nagis teruk sgt..takut husband aku marah..n tau susah penat cari duit ni..aku terfikir mcm mana org yg x de duit pastu duit die hilang/org susah? dah puas nangis tu....aku muhasabah diri..mungkin org tu desperet nk pkai duit..anak die lapar ke ape ke..aku halalkan je..klu aku haramkan,nnt aku sakit hati terfikir2..bukan rezeki aku..ade la silap aku buat..dan ini sebagai salah satu balasan ALLAH nak sedarkn aku..

kesimpulan:dont bring any cash more than 100 unless btl2 urgent!!

funny things??---->hubby transfer duit kat aku but mcm mana aku nak cash out?bank kad pun kena sapu daaaa...

ni dah 12am n stil x buat report lagi..tomorrow morning baru buat report..ic lesen sume tunggu hubby balik die teman aku buat(aku kn skang geng PATI..hehehe)

No comments:

Post a Comment