Sunday, October 30, 2011

~medan~

family trip..1st time haikal naik flight.seronok sgt die tgk yumm(bunyi aeroplane) klu tak die ckp rocket takpun lane-->panjang sgt nak nyebut aeroplane...overall ok la trip ni tapi sgt penat sbb rushing.3d2n je..klu duduk medan je ok tapi sbb pegi berastagi..fuh.bengkak bontot mak!

ya.memang nenek aku baru je meninggal 5hari tapi flight + accomodation sume da bayar..tapi syukur sekurang2nya we all sempat tgk opah.kot time kat medan opah pergi ngadap ilahi??mau sebak sepanjang hayat wehh.....

tak sakan mane pun trip ni sbb masih dlm berkeadaan sedih + tengok org tua2 baya nenek aku jalan terbongkok2.rmai sgt org susah..aku sedih sgt...tak shopping sangat sbb kan aku kata.pegi ni dalam keadaan x prepare..n memang plan dah lama nak jumpa maid akak aku skali(maid yg xde penggantinya sbb yg skang ni sengal ya amat) kak yani balik sbb mak die meninggal dan xde org boleh jaga anak die 2org+1 anak kakak die(yatim pitu)

die dtg kat hotel kitorg naik bus dgn 1anak die n anak arwah akak die.kesian budak2 tu aku tgk.sumpah tak penah pegi bandar medan sbb tempat diorg hanyalah kt kampung sanun..aku tak sempat bawak ole2 dari mesia ni khas buat dorg.takpe,next pegi insya'allah..

yang seronoknya brang die murah sgt!!!rambang mata owhhh....baik beg/telekung/mcm2 murah la.tapi mak aku kata bandung lagi best..
trip ni tak sempat pegi lake toba tapi tgk dari atas je.tgkk gunung berapi nampak asap2 die.katanya tak aktif.takut aku kot meletop time tu naya weh mak lari...

mak n akak aku buat joke.dorg ckp aku ni klu pegi umrah aku bukan sembahyang tapi sebok sedekah kat org pastu mintak org2 tu doa utk aku.apadaaa joke merepek!laki aku pun skali gelakkan aku sebab keje aku dok bagi org duit..

rm10 kita = 30,000 rph
naik sekor kuda besar tau bukan kuda padi 20.000rph..upah pimpin kuda jalan sejauh 1-2 km tu baru dpt 5.000rph??! bayngkan weh.klu aku tu mau kengkang kaki.klu keta kuda lin skit.25.000rph upah 5.000rph..
die dpt upah dlm rm2 je weh???kite rm2 tu nak beli nasi lemak+lauk pun x lepas!!


yang syoknya kita kat sana dorg layan mcm lah kite ni org kaya.kihkihkih...balik mesia amikkaw xde sape layan ko..

odw berastagi tu banyak naw tulis rumah makan B1 B2..nak tau ape tu? B1 babi B2 anjing!! anjing hokeh..anjing!!pergh kembang tekak..pastu dlm banyak2 rumah mcm nak roboh ade plak rumah bungalow.aku terdetik wahhh.ade gak yang kaye..pak mail(tour guiide) itu rumah ayam bersepatu buk..= pelacur/slut/whore..sekali service 35.000rph..aku ckp.wahhh..murahnye..iya buk itu emang harganya.ku tanya eh pak mail ni tau2 jekk.selalu ke pegi sane..hehehe.joke je k.jgn marah. pasal babi panggang n anjing panggang tu bile lalu je kan nampak la tut tut bergantungan.klu anjing tu da siap lapah.babi die seyes tembam nak mampos..patot la dorg suke mkn B1 sbb puas.daging byk!

nnt next entry aku cite dgn lebih lanjut
 

No comments:

Post a Comment