Monday, July 30, 2012

MR.MAMA

hihihihi...aku nak gelak pun ada..baru hubby tau susah senang aku duduk rumah..nampak je senang tapi nak buat segala kerja bukan macam petik jari..*plup~segalanya dah tersedia* die mop rumah..die sapu rumah..memang la x perfect tapi ok la..dari semak gile..*aku x tahan tgk rumah x kemas* hubby pasang cadar..selama ni nak kemas katil mmg idok lew..huhu..baru tau gile x gile aku handle anak teruna aku yg besar tu..HAHAHAHA....

 masak-ade la hubby masak..tu pun simple2..maggie(siap tumis,pecah telor n masuk bahan2),masak burger..selalu hubby beli je tapi kadang dtg penat + malas,die masuk ke dapur jugak..tapi makan anak  aku so far x penah lagi die masak..aku ni x tahan tgk anak aku makan mcd,pizza n benda2 seangkatan dgn nya..so,aku buat la macaroni sup ke,goreng telur..ade 2 hari tu aku gile,konon badan kuat,aku masak sotong masak lemak,cendawan goreng n ikan grg..esoknye telor masak lemak,ikan goreng,telur dada,n sayur campur..aku bersihkan sotong n ayam sambil duduk la..

groceries-hubby beli..kira ok la..cuma paham2 la..die bukan kire murah,main ambik je..aku ni urut dada je la..katanya benda nak pakai..klu aku,aku survey betul2 x pun compared harga..kena berjimat..belen duit masuk poket..hihihi..tapi nak beli ape,aku kena list..siap detail supaya x salah..tapi buat masa ni aku x cek pun barang2 yg die beli..nanti ade je aku kata itu kata ini..baik buat2 x nampak..AND baru hubby tau awat every time balik beli groceries kepala aku berdenyut2..(anak nye pe'el la..apelagi)

minggu pertama pantang je hubby masak untuk aku..lepas kua spital tu aku masak sendiri..tapi sayur hubby siap potong da..aku masak pun campak2 je.janji kenyang..jamu x makan lagi sbb baby kuning..so makan halia+lada hitam n sup2 panas

No comments:

Post a Comment