Saturday, July 7, 2012

masak~masak

jumaat malam pegi makan kat 1 restoran cha ya nun alif muslim..dgn mak n akak aku skali.. nak pegi al-rawsha jalan confirm jam lagipun plan last minit..so,jalan punya jalan nampak la sign board kedai yang besar kat wangsa maju.. order ketam,sotong n bla bla bla.. aku bukan x suka chinese food..suke sgt! tapi this time a big NO NO NO... loya je tekak ni luckily hubby tukang habis* sotong hubby ingat masak style telo asin..rupanya sotong tu mmg masin??rangup2 n penuh garam la rasanya.. balik tu aku pening kepala..sebab? ~MSG/AJI~ selalu order kat kedai mmg request no aji bagai tapi kat kedai tu owner siap cakap tak pe sekali sekala makan buat obat? ceit!

so,sabtu pagi aku nekad..huhu..mau masak ketam..nyummeh....sweet chilli crab odw..!

 sweet chilli crab yg x berapa pedas sbb nanti anak aku berair2 mata..
walaupun tak sedap aku masak tapi puas compared dgn mkn semalam..
ketam dah la x fresh..!!aku masak 3ekor!! makan la sampai pening
*aku dgn haikal je makan ketam sbb hubby da x lalu*

 ni hubby punya..dia teringin makan udang galah goreng..
layan je la...teringat makan pasembor/rojak kat penang ritu
 udang x la besar mana 2 ekor rm12? nak fengsan aku taw..!!

 sayur..*rencah aku guna kaki udang galah*
aku korek2 belah2 tengok2 isi banyak ...
dapat la segenggam..dari buang ye x?huhu

lauk yg out of topik..gulai ikan
ni sempoi punya pasal tarak bendi..
malas nak p beli..masuk sekeping je tenggiri 


sekali pukul 7 malam kakak aku call ckp nak dtg..toinkk...aku da siap masak suma..baru cakap..hadoi..huhu..ingat nak masak asam pedas utk dorg tapi dorg tak nak..

sekian,makan kat rumah lagi puas hati dari makan kat kedai..

No comments:

Post a Comment