Wednesday, January 26, 2011

14 jan 2011


plan macam2..mula tu nakg mid valley coz ade expo baby..suddenly my ibu dtg.so aku masak dulu kayh..senang nanti.. jimat + yakin + suke !!aku masak kari ikan dulu..sampai rumah ntah pukul bpe..mesti lapo jadi masak siap2 kan senang..pastu aku buat sushi..wohoooo.....1st time try..mmg x perfect..ala..buat simple2je..sbb anak aku suka sgt mkn sushi..suke sgt sbb jadi...hehe..ni sume stat pasal aku x yakin da dgn sushi king,,dulu slalu mentedarah kat sana..last year kan heboh pasal tanda halal..lagi skali nak p makan aku cek x de tanda halal.. yang best nye die senaraikan type sushi yang x halal..mmg la bukan ba.alif.ba.ya..tapi unagi nye contain 0.05% alcohol..aku boleh je pejam mata tapi tak nak pasal dah tau kan???!!pompuan tu siap cakap yang lain halal kita asingkan yang tu dengan yang lain..ok fine..ko buat guna tangan kan?tempat pisah2 ke?idok kan??!! aku jahat,jahat jugak..dah penah jahil takkan nak jahil lagi..so aku mmg x g dah sushi king..takut je nnt kot ngidam nak mkn sushi ape nyah..??

 ni sushi yg telah dibuat....tadaaaaaaa.....x jd sgt tapi okla kot...
walaupun simple but i'mgld i've done this.....bravo..
he really likes seaweed n cucumber....so the best way n handy food to prepare...


 antaranya ; sushi mat,nayo,carrot n cucumber..
dlm mangkuk tu campuran tenggiri kari n mayonis...hahaha-gilo!!!


yet,we have a wonderfullday.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


No comments:

Post a Comment