Friday, March 26, 2010

ibu admitted!!!!

hurm..benda dah nak jadi..ni sume kerja tuhan..wednesday nite aku masak sup sayur je coz lately ibu nak diet bagai..nak maintain saham..hehe..ibu aku datang rumah kadang2..suka ubah angin..jap rumah akak aku jap rumah aku jap rumah die..single la katekan..free like a bird..kot ada jodoh nanti dah terikat plak.. hehe
malam tu aku tido awal..ibu plak sambil tengok tv berbual dengan laki aku sambil lipat baju..tolong aje kayh..
selalu aku lipat..harharhar..
paginya aku tengok ibu berenang lagi atas katil..aku ni pun cuak la ingat lajak tido ke ape..rupenye2 demam..pelik juga aku..tapi aku kena pegi keja juga..aku tnya ibu;
aku : ibu nak pegi hospital tak?
ibu : tak pe..
aku : ape2 ibu kol k..
ibu : erm..
 so aku pegi je keja..ibu tinggal sorg2..aku ingat tak de ape..sampai rumah dalam pukul 4 aku tengok rumah sunyi..aku ingat ibu da kua ke ape ke..tengok2 ade lagi atas katil..aku cakap bu nape ade bau benda2..aku ingat anak aku nye keje..rupe2nye ibu aku..aku tengok macam teruk ni..ibu tak makan dari pagi samapi la aku balik..minum setitis air pun tak..aku mop rumah dulu sebab takut terpijak nanti nak sembahyang macam mana plak..aku rendam baju ibu pakai,alas kaki n sebagainya..packing baju nak dibawa n lain2..aku siapkan sume and then terus pegi hospital..ibu aku suh ke ampang puteri..aku ni da la henggut tang jalan..haha..selalu je sesat..yang aku tau nak ke sogo,klcc,jusco..tu tau la..bab2 lain aku main ghedah je..dengan aku nak pimpin ibu dengan nak pimpin anak aku..nasib dekat dengan rumah dalam 20min sampai da..aku stop kat emergency anak aku tinggal kat car seat die..aku amik wheelchair sorong ibu.then parking.time nak amik anak aku tu hujan subhanallah..lebat ya amat..payung aku nak terbang..aku risau anak aku kena hujan..mujur guard tolong..kalau tak..
dah register tggu nak dapat ward..KPJ ?? tggu ward sampai 3jam lebih?nama je private tapi sevis slow..ibu memang dah tak sedar..aku ni cuak je tengok..muka ibu pucat..doc kejut tak bangun2..risau aku..doc cakap samada thypoid,colera , food poisoning..low BP ,sel darah putih lebih banyak wic is mean bacteria banyak kot dalam badanaku bukan doc so aku tak tau..haha..tang ni sume nak kena tggu akak aku sebab memang ni keja dia.yang anak aku plak da main trolley barang..habis ubat kuning die tumpahkan..ntah macam mana die amik..cepat betul.aku tengah berbual dengan doc sedar2 macam darah kat baju die..aku terkejut..laaa..rupenye ubat kuning..hehe..wat suspen je la budak ni..dalam pukul 9 baru masuk ward..single room sume penuh..haish..mak aku plak bile aku tnye tak nak single room,takut.aku tak dapat teman sebab anak aku sape nak jaga nanti..nak bg nenen sape plak nanti..akak aku plak tak expect ibu teruk cam ni..
pagi tu aku datang lagi mintak tukar single room sebab orang sebelah mak aku tu **** muntah2,bising sangat,asyik mengerang..mak aku yang dari tak muntah pun dengar die muntah, ikut muntah jugak..
hopefully dapat discharge by saturday sebab ibu aku banyak hal tertunda..ntah ape lagi nak dibuatnya..

ni akak aku ajak ibu pegi konsert adibah noor dan zainal abidin ahad ni..ibu macam nak pegi tapi kalau tak kua lagi cane plak nak pegi tuh??

No comments:

Post a Comment