Sunday, March 28, 2010

aku plak admitted

al-kisahnya...semalam,ahad aku demam panas..suhu 39.9'c ..gile betul..dah lama tak kena demam..doc cakap mungkin terkena jangkitan ibu aku time aku mumbersihkan poo poo..mula2 suspected dengu..cuak dah aku..syukur alhamdulillah ada suami yang menjaga aku..kebetulan lepas melawat ibu kt ampang puteri sabtu malam balik rumah..pegi pasar malam jap dan kebetulan akak aku tido rumah malam tu..dah nama nak jadikan..kalau tak haru dibuatnya..malam sabtu tu aku ok lagi..tak de ape2 pun..tu yang pelik..tibe2 dekat 2pagi aku terjaga,rasa tak sedap badan..rupe2nye period!!! dah sekian lamanya since mengandung,till now (fully breastfeed)kiranya dah dua tahun setengah la..all of sudden period plak..patutla tersangat la kurangnya bekalan susu..patut la anak aku selalu merengek malam sebab lapa agaknya.malam tu aku menggigil-gigil..pakai stkin,pakai baju 2lapis..pakai sua panjang..husband dah tak menyedar..mungkin die ingat demam biasa..pagi tu aku bangun pukul 7,mandi basahkan kepala sume..nak lawan demam la katekan..lepas mandi tu aku tdo kat sofa lagi parah dibuatnya..akak aku tanye aku knapa,die pegang dahi aku panas...last2 aku tak tahan sangat,aku suh hubby bawa pegi hospital..aku ni bukan takut ubat tapi aku jenis percaya sakit tu datang pasti ada sesuatu yang baru  @ ade la..tapi ni memang aku tak dapat tahan..kepala berpusing2..loya..pegi hospital aku muntah hijau plak..nasib sempat bagi plastik..memang terkulai juga dibuatnya..akak aku jaga anak aku kat rumah (die tak pandai jaga budak selain anak die..sebab selalu maid die buat sume keja..hahahah)aku ni risaukan anak aku kat rumah makan ape,minum ape..susah hati sangat..doc masuk air..4 5 botol jugak..da pukul 2 tu aku kebah sket..da tak pening tapi doc check still 38'c..tapi aku nak kua jugak ward..sape nak jaga anak aku nanti?syukur hubby banyak membantu..die la yang pimpin aku ke toilet,picit2 kepala..melayan kerenah aku menangis2..hubby dah la jenis tak boleh tengok jarum cucuk2 nih..hahaha..hubby jugak la yang teman aku gi amik urine test..die pegang botol tu lagi..sungguh penyabar suamiku ini..love u sayang..muachhhpetang tu hubby bawak anakku yang terchenta..rindu betul kat sayang mama ni..macam lame sangat tak jumpe..die nampak aku terus senyum pastu cakap nak..nak..nak..tau sangat nak ape tu..susu la..ingat die tido lepas nyusu,excited agaknya masuk hospital..lari sana lari sini.cute betul..aku discharge dekat pukul 6 petang..now getting better tapi anak aku plak menunjukkan macam nak demam..aiseh..

No comments:

Post a Comment