Thursday, November 19, 2009

ape nak jadii?????!!!!


kuku kaki ibujari kiri tercabut setengah


yang ni dah siap letak ubat n plaster..terketar2 aku buat n nangis
 yang ni plak tak lama lepas kejadian ni

boleh die panjat tepi dinding yang sikit tuh??tak tau la aku..tak sakit ke ape??kadang2 bila terlalu jaga mesti ade yang kena..dah benda nak jadi..actually ni happen last week..unexpected..main2 dgn die kt depan pintu..baa baa cak..die plak dengan tibe2 nye tarik pintu..all of sudden aku nmpak pintu kena kaik dia.tak perasan pape lagi time tuh..(orang rabun kan..hoho) pastu aku peluk anak aku..tibe2 aku nampak kuku kaki dah terjungkit setengah..uwaaaa...tak tau nak kate ape..call hubby tak angkat bz agaknya..call ibu tak angkat ade meeting agaknya..call k.long tak angkat tgh bg patient ubat..aku keliru sebal n macam2 aku rasa..last2 amik 1st aid kit..gunting kuku yang dah jungkit tu..sapu ubat bunuh kuman lastly bubuh ubat kuning n balut plaster..die plak dok ompel2 plaster tuh..jenuh aku nak tarik perhatian..(antara petanda die nak jengah setahun..)time lg seminggu nak besday..dah pengka sebelah kaki..yang syok tu die pretend cam tak de pape..yang aku perasan anak aku nih kalau sakit buat macam tak sakit..kalau betul2 tak tahan baru nangis..(teruk kena bebel dgn papa die..)

ANTARA STATEMENT PAPA DIE:

bz sgt ke u smpai tak blh tengok anak tuh..panggg...berdesing telinga nih..sabo je la..aku plak buat muke toya..huahaha..


dan kejadian pagi tadi

gamba ni ntah pesal error plak..semalam kan besday die..ni hadiah jugak ni..pagi tadi aku kat meja makan..dekat je dgn tangga..mmg slalu die main tangga..tak larat nak kejo amik die..kurus kering aku nnt(skng masih berisi..huhu)tengah potong kek die ,aku yang nak makan..die sebok main kat tangga..dengan izaaz.tengah syok aku kunyah tibe2 nmpak macam ayam bergolek..aku panic..aku tengok laaa..izaaz jatuh..blank otak ni..rupe2nye anak sendiri jatuh..meraung2 die..aku plak marah die 'haa..lain kali main lagi kat tangga' 'ayat seorang mak yang marah + geram + takut + risau n macam2..ikutkan aku letak je die bio nangis tapi tak sampai hati buat cmtu..aku peluk die..nangis berjurai air mata..mane taknye dah macam ayam kat kanny roger's tuh yang golek2 kat rod besi n ada api..yang anak aku ni just golek2 je..tak de rod besi n api..6tangga la goleknye..kat area bakul isi baju kotor..nasib tak dari atas..fuh..

pujuk punya pujuk last2 diam..kejap je nangis tapi aku risau bangat takut ada internal bleeding ke hape..aku msg ibuku..die plak baru perasan lepas meeting..die ckp kalau muntah n tanda2 tak sepatutnya terus g doc..aku bg die makan homopathy yang pakcik ku bekalkan..so far,alhamdulillah  la homopathy..bg 1biji every 3hours..berderau darah mama nak oii...dah la papa habis kursus rini..adoi..ape nak jawab..mesti mama kena lagi..dengan lebam kat dahi,hidung calar tepi mata lebam..haish..tak hensem dah anak mama nih..nak bagi die happy aku masak custard epal for breakfast..makan nyum2..lepas tu poo poo..merengek je die harini..tak sedap badan agaknya..lunch tadi die kacau izaaz mkn cornflakes..aku masak dgn cepatnya pasta +udang + ikan + carrot + brocolli..lega aku die nak makan..

balik2 je papa die terus tengok hero die..haa kau..kene skali..dah la letih balik kursus tengok anak benjol plak..mama jugak yang kena..semalam aku aku terlanggar divider jalan nak parking mulanya..nak cepat aku bajet lepas..time pusing tu bedegangggg..aku gabra..turun keta tengok adusss..kat bumper tepi cat beso tapak tangan da hilang..mati la aku cmni..hubby da la fussy yang amat tang keta..aku ingt 7 800 blh la aku ganti..hubby ckp nak ganti bumper depan mau tak mau 2k jugak..mane nak korek duit??2k tuu..boleh beli gelang la..hurm..hubby pening die malas nak jengah kat keta..ni kua g amik ibuku..tggu je la nak jawab ape nanti..clumsy betul..mintak2 reda..amin..

1 comment:

  1. ala kesiaannye muhammad..sakit la tgk kaki dia tu..moga cepat baik..bab kete tu,memang teruk la ye..kena lebih hati-hati ni..

    ReplyDelete