Sunday, August 14, 2011

weekend

      sabtu

   mula2 hubby nak beli jeans die..aku ikut je la.kesian die keje penat2 barang x bertukar ganti..bia la kali ni dia sakan sket..aku menyam pah gak la beli suma new arrival.baju pun gitu..klu aku tu amik yg diskaun2 je--hehe.bileh dpt banyak!!.semlm beli baju 3 tu pn rm400+..ni beli jeans 2..aku diam je..dlm hati menjerit2 kata bagi la i duit tu..hahaha..die offer aku byk kali ape aku nk tapi x kenan di hati..kdng2 yg da kenan tu trs jd x kenan psl mahal sgt..baik beli brg anak aku..
 
       alhamdulillah.plan ke ikea menjadi cuma x jadi beli cermin..sbb aku tgh pk2 nak beli yg besar skali mahal..beli yg kecik2 jenuh nak ukur bagi sekata..haih..g ikea 1jam saje..percaya x??sbb mmg da aim nak ape..klu x mau berjam2 kt situ...hubby nak amik karpet..murah..rm199 tapi aku x nk..(mls nak vacum + x galakkan berkarpet kan klu ada anak kecik)bia duduk atas lantai je(rumah aku lantai sedap diduduk.nak golek2 pun x pe..kira org tua dtg x sejuk la kaki..hehehe--tumit komfom x pecah ye) just kena guna dry mop tp aku belasah je mop pkai air..tapi x la basah.kering2 lembap..aku just amik rak besi 2,x jd amik 3 sbb x tau nk letak mana..rak pinggan,magazine folder,wooden train,few toys n ape ntah...next aku nak amik cermin banyak2..bio rmh jadi museum...ahaks..

      dan hubby tiba2 suprise bawak balik water filter..FYI for 1 1/2 year aku masak air guna kettle.ye la.mana mampu beli filter.ingt nk diamond sbb akak aku pkai dia kata bagus..tapi x mampu makkk.... ngeee...pas jalan2 kat ikea p rumah kakak aku..berbuka kat sana...mkn subhanallah..kembong perut aku..mknn sikit2 tapi bermacam jenis..aku bawak ikan bakar..adik aku beli ayam golek,otak2,kuih muih...akak aku masak roti john,sweet sour crab,sotong grg kunyit n bayam organik!!--mak aku tanam kat rumah die..excited gile aku nk mkn weh..pastu bubur nasi style sri lanka..sedap!!(last year aku hari2 buka bubur..tu yg turun berat 5kg!)

   habis buka aku+adik+ hubby+anak+nephew p giant...hubby nak amik eta dia p anta wax--aku ckp dkm hati"haih..membazir betul...buang duit je..'ms nk ckp byk kang siren berbunyi..duit die..lantak p la..pastu aku p amik jam--rosak..hadiah 2nd anniversary..syg klu x betulkan..hubby bising katanya aku x tau jaga barang.nk buat cmne yang.i ni ganas..renyah kat dapur.of koz rosak..hehe.. mahal betul service jam tu..sakit jiwa aku..arghh..kurang duit nak shopping..hurm.gedebak gedebuk jam dekat 11...we all balik..x tido sana sbb puasa ni x seronok x duduk rmh sendiri..

     ahad

    kononnya nak p DIY nak cari hos w.machineyg ada skang pendek.aku nk ubah kedudukan w.machine so kena cari yg panjang..n cari kepala paip..byk betul brg yg best2..aku x kesah brg murah sbb kdng2 ade yg kualiti kn..nmpk khemah budak.mmg da lama nak bei kat haikal tapi x jumpa..ni da jmpa ape lg..haikal x tau sgt ape khemah tu.. pastu jln g..hubby kali ni ntah pesal main beli je ape yg kenan..tpd bei jacket..x la ribu2 tp ratus.duit gak kn? hurm...(mengeluh lagi) pastu hubby paksa aku cari selai 2 baju sbb every time kua aku suka pkai baju yg sama x pn ulang2 tang tu gak..cari punya cari byk x kenan kat hati..ni paksa gak..jacet 2 n dress 1..kasut tgk td pun x byk choice.alih2 tu je..yg ade plak x de saiz(aku saiz 8/9) besaw kan kaki?hehehe..dekat 3jam jalan2 pastu hubby da monyok ajak balik..aku ni klu boleh mau tido kat situ..hahaha.nk pilih je da bpe jam.belum yg betul2 kenan la--leceh kn aku ni..

   balik singgah jap beli mkn..ni kali ke 2 aku p beli mknn..aku beli murtabak ayam n daging,sambal petai ikan bilis,cempedak goreng(hubby yg nak,aku x mkn cempedak n nangka--wangi sgt,pening kepala) beli cekodok pisang(aku n haikal suke), air tebu(hubby minum 1 jug..aku n haika x minum air tebu/x suka) pastu balik rumah aku masak gulai ikan + telur dadar+pekasam+buncis goreng(fevret anak aku lagi2 klu udang bergolek2)..alhamdulillah kenyang kami..hubby siap mintak tapau.

mission belum complete lagi..next week lps exam nk p merayau jap..senang jln sorg2 ni..hubby pn x balik.so apalagi....mari meronggeng--haikal aku anta rmh baby sitter jap..




   

No comments:

Post a Comment