Friday, July 15, 2011

suka tak TAT NENAS????

mula2 kopek nenas tu...pastu lorek2 kan bg buang tajam

pastu belah la sket..klu gedabak sgt cne nak parut..
i suka parut...ada org blend terus....
bkn menyusahkan diri tapi puas hati tgk hasil
titik peluh.lg2 anak mkn air tgn i.suke sgt...

inilah hasilnya.selepas 1jam setengah memarut 4 biji kelapa..
nak kata aku buang masa?yg penting aku enjoy buat sesuatu kerja
pssss...buih2 tu pasal aku x buang air nenas tu.
rugi je taw rasa nenas tu hilang kklu tapis amik hampasnye je...
mmg la masak lame sket sbb nk bg kering...
ikut tekak aku amik air nenas tu...masak la bpe jam skali pun..
baru terasa mcm mkn nenas asli...

setelah 4jam aku kacau2..ni pn pkai slow cooker..pkai atas api tak larat aku der...
dohnye nnt2 la aku buat..mood gentel tat blm dtg lg.....hehehehe...
haikal dok mkn gitu aje jem nye...nak gelak ade nak marah pun ade...
aku asingkn masuk dlm 4bekas plastik yg isi tau foo fah tu..
simpan dlm peti ais..tahan lame tau...
kire 1bekas 1biji nenas la....
lalalala.....

No comments:

Post a Comment